Hvorfor er der ofte binding på bredbåndsabonnementer?

Har du, eller er du ved at købe et bredbåndsabonnementer, og undre du dig over hvorfor der næsten altid er binding på netop disse abonnementer? Så læs med her.

Først og fremmest skyldes bindingsperioderne ofte, at udbyderne skal levere dit udstyr for en vis pris, der som sådan ikke kan betale sig for dem. Der udover er der samtidig udgifter for leverandøerne bare når de skal åbne forbindelsen.

Netop derfor er det bedst for internetudbyderne at have bindingsperioder på disse forbindelser, i og med, at de er sikret indtægt i en længere periode. Du er højest sandsynligt privat kunde, og derfor kan du aldrig være bundet i mere end seks måneder. Du har derudover altid omkring 30 dages opsigelse. Du skal derfor huske at opsige dit abonnement cirka en måned inden din bindingsperiode udløber, hvis altså du ønsker en anden bredbåndsforbindelse eller bredbåndsudbyder.

Er du derimod erhvervsdrivende, ja så kan du risikere at være bundet i op til 24 måneder. Dette skyldes at det kan være dyrere for bredbånd udbyderen at starte denne type forbindelse.

Har du i sidste ende fortrudt din forbindelse, og måske du slet ikke ønsker at have bredbånd der hjemme, eller du har måske fundet et mere fordelagtigt tilbud. Ja så har du altid ret til 14 dages fortrydelsesret, dog kun hvis du køber din forbindelse via internettet.

Er du lige nu på udkig efter en ny bredbåndforbindelse, ja så er det en god ide at sammenligne alle de danske internetudbydere. Dette kan du gøre på InternetTjek. InternetTjek.dk er en prissammenligningsside der har alle de danske udbydere samlet på ét site. Dette betyder at du som køber ikke selv skal bøvle med at tjekke hver selskab individuelt. På InternetTjek.dk er det gjort let og overskueligt at sammenligne bredbåndspakker med hinanden, som sikre dig den bedste, men også billigste bredbåndsforbindelse til dit behov.



Postet by franke via AdSet linkbuilding network